Az első gyors etap lett a Duna Rallye-n. Asi esett egy hatalmasat, a navigátorával együtt kórházba kerültek. A pilótát még mindig a kórházban sikerült telefonon elérnem, beszéltünk, de meg kellett szakítanunk a felvételt, mert a kérlelhetetlen nővérke épp injekciót adott Gyurinak...
Eltört egy bordám, fáj az oldalam és a gerincem…. Meg mindenem…
Úgy tudom, tetőzve a bajt, a kórházban is történt Veled valami baleset. Igen. Elájultam, elestem és bevertem a fejem, össze kellett varrni…
Mit mondott az orvos? Nincsen törés, csak zúzódások. Holnap még MRI vizsgálatot végeznek, hogy nincs e valami repedés. Hasi ultrahangon már voltam.
Nándi sem volt jól a baleset után… helikopter vitte a kórházba… Szerencsére jobban megúszta, már saját felelősségére hazament a kórházból.
Azon a gyorson fotóztam, ahol a baleset történt, előttem már egészen közel, 10másodpercre voltál Angyalfi Karcsitól, akinek beragadhatott a váltója valamelyik alacsonyabb fokozatban, mert tiltáson ment, de nagyon lassan…
Már korábban észleltem, hogy Karcsi lelassult és közeledek hozzá. Már nem is diktáltam száz százalékos tempót, hiszen a fotóművünket nem sikerült jól beállítani és elrugózott a háta a kocsinak, de tudtam, hogy utolérem.
Amikor közel értem hozzá, és mentem mögötte, akkor hatalmas köveket vert fel rám, nagyon féltem, hogy kiveri valamelyik kő a szélvédőmet és ismerve a technikai bizottságot, biztos voltam benne, hogy kizárnának, ha repedt szélvédővel mennék ki a szervizparkból…
Nem volt más választásom, mint minél hamarabb kikerülni. Melléértem, pont egy dobálós résznél, ahol versenykörülmények között kétszázzal mentem volna, így csak 140-150el mehettünk. A kocsi bal első kereke beleugrott egy lövészárok, vagy bombatölcsér szélébe… Felpattant az autó és négyet-ötöt repült a levegőben.
Kikerülhető lett volna a baleset? Ha láttam volna a gödröt, akkor persze, minden további nélkül. De nem láttam, nem tudtam, hogy ott van.
Mi volt az első gondolatod? Amikor megláttam Karcsit, akkor arra gondoltam, hogy már megint megszívattak… Már három éve kapom és most ismét… Amikor pedig a levegőben repültünk, akkor már esküszöm, hogy sírhatnékom volt, hogy már megint ilyen történik velünk…
És csak azért mert kértük és minden versenyző aláírta, hogy életveszélyes 1 percre indulni… És ez főleg rám volt érvényes, hiszen az elmúlt évek versenyein általában a leggyorsabb voltam, beleértve a legutolsó Fehérvár Rallye-t is, ahol a legtöbb pályán én voltam a leggyorsabb… Könnyelműség volt N-es autók után elindítani, és még csak nem is ezen a gyorson, hanem a hosszabb gyorsokon…
Ha két percre indulunk, az lett volna a megoldás és nem az, hogy másnak a porába kell menni és kilós kövek után kell kocsizni. Nem lehet valakinek a versenyzői pályafutását tönkretenni… Illetve lehet…
Karcsit hibásnak érzed? Neem! Ha nagyon szar lett volna a kocsija, gondolom félreállt volna, de nem feltételezek semmilyen rosszindulatot.
Nagy volt a sebességkülönbség ahol utolértem és mondom, az villant be nekem, hogy kiveri a szélvédőmet egy kavics és a következő gyorsnál a szeretett technikai bizottságunk kihúzza a talajt a lábam alól… Vannak, akik lökhárító nélkül mehetnek gyorsaságikat, köröket. Vannak akik a navigátorra borult szélvédővel versenyezhetnek, de tudom, hogy én ezt nem tehetem meg.
Az autó nagyon csúnyán néz ki… Szerinted lehet belőle még valamit csinálni? A srácok majd megnézik és eldöntik, hogy lehet e belőle még valamit… nem érdekel az autó…
Mik a további terveid? Nincsen tervem… Az nincs… Süket fülekre találok mindig. Mindig megszívatnak, azért nem kapok arany licenszet sem, hogy megszívathassanak. Nincs szükségem erre… ennek nincs értelme. Év elején megígérték a versenyzőknek, hogy minden murvaversenyen két percre lesz a rajt. Aláírtuk, versenyzők, hogy ezt szeretnénk, de úgy tűnik, hogy az nem számít, hogy mi mit akarunk…
Ha majd internet közelbe kerülsz, akkor láthatod, hogy mindenki sajnálja, ami Veletek történt és mindenki jobbulást kíván! Én is!
|